Kayıt Sırasında İKAMET İŞLEMLERİ İÇİN Birimlere Teslim Edilmesi Gereken Belgeler
https://e-ikamet.goc.gov.tr internet adresinden ikamet izni belgesi için başvuruda bulunulması gerekmektedir.
1-İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)
2-Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)
3-Öğrencilik durumunu gösterir belge
4-4 adet biometrik fotoğraf
5-Geçerli Sağlık Sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
6-Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
a-Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında "yerleşim yeri belgesi" yeterlidir)
b-Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
c-Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
ç-Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
d-Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü gerekir)
7-İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
8-18 yaşından küçük yabancılar için;
Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge istenmeyecektir)
NOT: Yukarıda yazılı belgeler sadece ikamet izni için gerekli olan evraklardır. Okula öğrencilik kaydı için gerekli olan evraklar, ayrıca hazırlanıp öğrenim göreceği ilgili birimlere verilmesi gerekir.